fredag 29 maj 2009

Nybliven "mamma"!

Nu har vi äntligen kommit hem! Resan har gått toppen! Funky är en tuff liten dam som inte är rädd för speciellt mycket! Hon vill gärna hälsa på alla och skräms inte av människor alls. På båten ville hon hälsa på alla som satt där vi satt! 

Var jättetrevligt att träffa uppfödarna, riktigt trevliga människor. Så det kommer att bli kul att hålla kontakten med dom under Funkys levnadstid! 

Imorse när jag kom hem (halv sex) var tydligen Funky utvilad och var inte alls intresserad av att gå och sova. Utan hon sprang mig i hasorna och bet mig i benen och skulle få igång mig att leka. Men sen när jag gick och la mig så fick hon gå in i buren. Hon skrek i ca fem minuter för att sen ge upp och lägga sig. Tack gode gud! Var så jävla trött efter att kört hela natten. På båten var hon igång mest hela tiden så jag hann inte sova speciellt mycke! Men nu sover hon sött iaf! 

Strax ska hon få träffa "storebror" för första gången. Få se hur det går! Tur att hon är lite tuff eftersom Pontii leker ganska tufft. Men skönt ändå att få hem Pontii nu så någon kan göra slut på lite energi hos damen. 

Än så länge den korta tiden vi varit hemma har det inte hänt nån olycka inomhus. Har varit ute mycke nu sen jag vakna... måste också påpeka att jag vakna före henne så jag behövde inte bli väckt av henne, utan jag fick lyfta ur henne ur buren för att hon skulle ut och kissa! =)

Nej nu kommer pappa snart med Pontii så jag ska gå och möta han så dom får träffas nu!

Har inte lagt in nå bilder på datorn än, har varit full rulle här på morgonen, så dom kommer sen! 

Ha en skön solig dag! 

Inga kommentarer: