söndag 10 maj 2009

Spontana komplimanger!

Idag fick jag en sån där spontan komplimang av en dam som handlade av mig. Hon kollade på mig när hon kom fram till kassan och sa: "Oh du var ju vacker som en docka!" Detta fick mig att fundera på att man ger alldeles för lite spontana komplimanger som kan förgylla någons dag. Och detta gäller alltså inte bara dom runt omkring en utan även människor man inte känner. Varför är det så att man alldeles för sällan säger snälla saker till sin medmänniska? Verkar nästan som att man är för upptagen med sitt eget liv och allt som berör en själv att man inte har tid att stanna upp och lägga märke till saker och ting. Det behöver ju inte handla om utseende eller kläder bara. Det kan vara nått man gjort eller sagt. Något man tillverkat själv mm. Så jag slår för att vi blir snällare mot varann och kanske reflekterar mer över varandra och inte vara instängda i sin egen bubbla! 

Igår fick jag ID numret på Funky, så jag skickade iväg ett mail till jordbruksverket på en gång så  dom har det på måndag morgon. Vill ju se till att jag har tillståndet så fort som möjligt så jag slipper gå och fundera på om jag kommer att komma iväg vecka 22 och hämta henne. Längre än det tror jag inte att jag står ut att vänta... Samt att jag inte får hämta henne efter tre månader heller. Då är det andra restriktioner som gäller... 

I veckan har jag fullt upp med jobb igen. Jobbar måndag till kvällen, ledig tisdag, projekt i Leksand halva dagen på onsdag, projekt i Leksand på torsdag fram till tre ungefär sen måste jag sticka till Lindberghallen och öva med eleverna på scen. Sen på fredag börjar min 
första ledig helg på en månad. Ska bli så himla sköööööönt! Har jobbat varenda helg nu, så undra vad man ska hitta på då? Har faktiskt funderingar på att fixa och dona med blommor på bakgården. Har ni hört va! Jag med mina icke gröna fingrar. Men nån gång måste vara den första... hahaha... Sen får vi se hur mycke blommor som är är hela när valpen kommer att storma omkring här ute... =)

Veckan därpå är det dags för dansuppvisning med mina elever i Gagnef, så det bli jobb måndag och onsdag med det. Finns biljetter att köpa på turisbyrån i Gagnef om ni är intresserade av att titta på lite dans! =) Sen blir det bara jobb två onsdagar till och sen varann helg resten av sommaren! Längtar! 

Förresten så kom Pontii två i tävlingen i tidningen! Kul! Tror att jag glömt att skriva det... 

Nej nu ska jag softa lite och sen ta en långpromenad! Avslutar med mer kort på Funky! 










Bye bye! 

Inga kommentarer: