tisdag 20 januari 2009

Tuff helg...

Den här helgen har verkligen inte varit i lugnets tecken...

Fredagen började som sagt med Borlängevisit och slutade här i Gagnef med tacokväll och Lets Dance. Sussi, Johan, Elias och Alva lyckades till slut ta sig hit.

På lördag morgon var jag på affärn för att avverka några timmar i kassan. Kom hem vid halv fyra. Vi sjutiden var jag hemma hos Malin som hade examensfest. I fredags tog hon examen till sjuksköterska. Något som hon verkligen ska vara stolt över. Utan en kuggad tenta har hon kämpat med skolan, två små barn och hund... (och man så klart! =)) Duktig tjej! Plus att hon fyllde år i lördags! Vilket jag inte visste om... fy på mig! Så stort GRATTIS till dig stumpan!

På söndagen var jag åter placerad i kassan igen för att sen åka hem och vända. Stack upp till Rättvik för att träna agility. Hade Tettes hund Cilla med mig dit, hon ska introduceras för agilityvärlden. Hon tog det hur lungt som helst, plus att jag till slut fick henne att hoppa över hindret några gånger! Pontii skötte sig utmärkt på träningen. Saker som har funkat sådär funkade mycket bättre! Duktig kille!

På måndagen jobbade jag som vanligt hela dagen. Hade en toppendag i måndags, vilket annars brukar vara en ganska tung dag. Men jag kände att jag lyckades med danserna jag hade gjort och hade massor med positiv energi hela kvällen!

Idag när jag vaknade fick jag känna att sånt inte varar för alltid. Vaknade varm, yr och med tjock hals som gjorde lite ont. Så nu ligger jag här i soffan och känner mig lite krasslig. Blir nog en tidig kväll.

Försökte ta lite kort på Pontii när vi körde agility i söndags... Gick så där, men här är några iaf...




Korten blev lite suddiga... Har inte riktigt lärt mig kameran än... Vilken inställning som är bäst i olika miljöer och sånt. Men det blir säkert bättre sen. De andra hundarna är Ådi och Ragge (Ragnar). Pontiis nya polare på träningen. Skithärliga killar!
Ska eventuellt åka och göra det där testet med Pontii i helgen också. Om snubben som ska ha det får fingrarna ur och fixar det. Han verkar lite seg...
Nej nu blire godnatt för mig! Sov gott allihopa!

1 kommentar:

ivaron sa...

Åh tackar tackar. Det var en rolig kväll. Var inte ens bakis på söndagen. Starkt jobbat!