onsdag 28 januari 2009

Ny dator!

Idag fick jag hämta min nya dator, en macbook. Hujedamig va mycket det är att lära sig! Men det börjar gå bättre och bättre! 

Det första som krångla var så klart internet... Datorn ville inte hitta på mitt trådlösa nätverk... Och jag har fortfarande inte fått det att funka. Brorsan försökte hjälpa mig från Tyskland, men han är inte utbildad på Mac, så då var inte så lätt för han att hjälpa mig. Så nu sitter jag med den gamla vanliga hederliga sladden i datorn... Så är det nån som är en hejjare på Mac så hör gärna av er till mig! 

När jag väl fått igång internet så var Msn det första som laddades hem! Ett måste! =) Och nu sitter jag och för över all musik, mina bilder och annat smått och gått jag vill ha med mig över till den här datorn. Är en del musik och bilder så det lär ju ta ett tag kan jag lova... Så jag hinner nog ut och åka lite spark med Pontii innan det här är klart! 

Men om man bortser från alla små negativa incidenter som inträffat verkar det vara en riktigt bra dator. Tacka Gud att det är itunes som är musikprogrammet här, har ju använt det när jag laddar ipoden mm. Så det kan man ju med! 

Nej nu ska ja greja lite mer och upptäcka lite mer saker innan jag sticker ut med vilddjuret! 

Tack o hej! 

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag kan lite om Macar men inte så mkt ifall de finns ngt jag kan hjälpa med :) kram Rebecca (Annas kusse)