fredag 12 december 2008

På bättringsvägen!

Efter tre dagars hemsk förkylning börjar det äntligen se lite ljusare ut... Igår trodde jag att jag skulle få må så här i tre veckor till... MINST! Men idag mår jag mycke bättre. Är så klart fortfarande förkyld, har ont i halsen och hostar, men det där att "må dåligt", har gått över. Så himla skönt. Så nu väntar jag bara på att resten ska försvinna också.

Så idag har jag faktiskt lämnat lägenheten mer än att bara gå ut med Pontii. Var iväg på förmiddagen och tog nå kort som vi ska ha till nån broschyr till jobbet. Efter det stack jag iväg till en kompis, Hanna, och lät hundarna leka. Grejen var ju att båda tikarna löpte, så Pontii hade ju fullt sjå att jucka på den största av dom. Så han har typ juckat konstant i tre timmar idag... Måste vara jobbigt för lill killen... hahaha...

Nu när jag kom hem tog jag tag i lägenheten också. Man brukar ju inte orka med så mycket när man är sjuk. Så disken har blivit större och större och pälstussarna i hörnen har nästan sett ut som om dom levde på riktigt... hihi... Men nu är det iaf diskat och dammsuget. Så det borde ju vara ett tecken på att man är bättre och orkar göra saker!

Ikväll sticker jag hem till mor och käkar lite mat och kollar på idol. Pappa ska iväg på hockey, så det blir en mor - dotter kväll. Ska lämna Pontii där också, börjar jobba tidigt imorrn.

Så det var min lediga vecka... Nerbäddad i soffan med snorpapper liggandes nära till hands... Inte direkt va jag hade tänkt mig... men men...

Ha en trevlig helg!

Kram kram!

Inga kommentarer: