fredag 5 december 2008

Birthday!

Japp idag är det stora dagen för mig! Idag för 28 år sen dök jag upp hos mor och far, nästan som en julklapp... kanske... hihi...

Och för första gången på många år får jag en vit födelsedag! Och då syftar jag så klart inte på alkohol! Utan det är snö ute! Och det är några minusgrader! I år känns det som en riktig födelsedag! Sen många år tillbaka har det bara varit grått och mulet och antagligen regn. Fyller man år i december så förväntar man sig ju snö, men jag har hade nästan börjat ge upp hoppet om det... Men icke sa Nicke! Snööööööö! Jippiiii!

Jag och Pontii tog en sparktur idag när jag kom hem från jobbet, så himla härligt. Även fast det är jobbigt så kan det ibland kännas som att jag kan åka hur långt som helst!

Om en liten liten stund kommer Annelie och Emma hit och ska käka lite kladdtårta med mig! Jag bakade den igår. Ställde den i kylen, och nu är den tyvärr lite hård... Men jag har provsmakat så det går att äta ändå! Får hoppas Annelie tycker det bara!

Ikväll firar jag födelsedagen med att sitta och titta på mina underbara elever som har dansuppvisning. Ska bli himla roligt! Dom är såååå duktiga!

Imorgon blire dansuppvisning igen, sen ska det bakas tårta och firas lite! Myspys!

Nästa vecka ser jag verkligen framemot. Är ledig nästan hela veckan. Jobbar bara på onsdag en kort sväng och sen helgen. Ska även träffa min barndoms kompis som bor i Stockholm. Får träffa hennes lilla fina dotter också, Eyra.

Så nu finns det mycke saker att se framemot!

Fick förresten brev från Svenska Brukshundsklubben... Pontii är avstängd med omedelbar verkan tills utredningen är klar. Så jag ska skicka in min redogörelse för vad som hände innan den 16 december. Så jag får hålla tummarna att det kommer att gå bra! Tur att det inte är så många tävlingar nu under vinterhalvåret som jag känner att jag missar pga det här. Men det löser sig nog!

Ha de gött allihopa! Trevlig helg!

2 kommentarer:

ivaron sa...

Oj Grattis. Trodde faktiskt du fyllde på våren, du ser vad dålig koll jag har. Jag får skämmas....

kram kram

Anonym sa...

Kladdkakan var jättegod!!!