fredag 19 december 2008

Mot ljusare tider...

Många saker börjar se bättre och bättre ut nu. Det är jul snart är ju det första. Tycker julen är mysig, och inte bara för att man får julklappar utan just stämningen. Att sitta tillsammans på julen och äta god mat, lyssna på julsånger med tända ljus, titta på Kalle Anka (japp, jag gör det fortfarande... det är ju tradition!=) och bara umgås.

I tisdags hade vi ju julfest med jobbet och chefen gav mig nog den bästa julklappen hitills. De flesta på jobbet har fått en Mac dator att använda på jobbet och nu har han beställt en åt mig och min danskollega! Så jag får den nog när vi börjar jobba igen nästa termin! Så himla kul! Så nu blir den här datorn undanskuffad i ett hörn i garderoben antar jag. Känns lite vemodigt eftersom man haft den ganska länge nu. Men en ny dator är ju alltid uppfriskande i vardagen!

Pratade också med min kompis Marie som jobbar som idrottslärare i Göteborg idag. Kan nog bli så att vi åker till hennes bror i Sveg i mellandagarna. Är så jävla mysigt där. Han bor i ett timrat hus ute i skogen. Vi tänkte vi skulle åka dit och avskärma oss lite från omvärlden! Skönt att komma iväg och få ta det lugnt och komma bort från vardagen! Jag hoppas verkligen att vi kan åka dit. Så nu väntar jag förväntansfullt på att hon ska ringa och säga att det blir så!

Ikväll blir det lite bastu och bubbelbad med bror och hans kompisar och sen ska vi gå ut och kolla på nått band som spelar ikväll! Blir säkert trevligt!

Vill också passa på att gratta en speciell dam som fyller år idag! Hon kämpar och sliter med två barn, hund, jobb och plugg. Åsa heter hon! Så STORT GRATTIS på födelsedagen Åsa! Hoppas din dag blir toppen!

Bye bye!

1 kommentar:

Svea sa...

Men gulle dig! Tusen tack!