fredag 10 juli 2009

Let it rain, let it rain, let it rain...

Fy fasen vilka tråkiga dagar det blir när regnet bara öser ner... Själv har jag bara blivit sittande/liggande i soffan och glott på dumburken. Man har ju inte direkt lust att vara ute. Hundarna verkar iaf inte alltför rastlösa som tur är. 

Egentligen borde man väl göra lite saker som man annars inte vill göra. Rensa och städa i skåp, storstäda, tvätta i massor mm. Men inte ens det känner jag för... eller känner man för det någonsin? 

För att uppdatera om Funky lite så börjar hon bli rumsren. Var flera dagar sen hon kissade inne nu. Hon håller sig längre nu och det är aldrig panik numera att hon måste kissa. Jätteskönt! 

Agilityn verkar hon fått verkligt sug för. Numera springer hon tunnlarna självmant och verkar tycka att det superskoj! Ska bli så kul att börja träna henne på riktigt sen när hon har åldern inne! 

Benet är helt läkt, syns inte ens att hon varit skadad överhuvudtaget. Hon kan sitt, mer eller mindre ligg, vänta vid matskålen och inkallningen går bättre och bättre. Men bomullen stoppar hon in i öronen emellanåt ändå. 

Ha ha, fick höra häromdagen att jag inte hade pli på min inte ens fyra månaders valp för att hon sprang över till grannen när hon fick besök. Besöket tyckte att det var dags att få pli på henne... Hm.... har han haft hund överhuvudtaget? Vem har super inkallning på en valp i den åldern??? 

Aja... nu ska jag fortsätta softa i soffan medans regnet bara öser ner... Har stoppat i Sagan om dom två tornen i DVD:n. Har liksom inget annat för mig. Och dom filmerna går ju faktiskt att se fler gånger än en! Så nu har jag väl en tre timmar film framför mig i soffan. Kanske ska ta fram lite glass också? =)

Regna inte bort nu! 

Tack och hej från en blöt tjej! 

Inga kommentarer: