tisdag 28 juli 2009

Sommaren lider mot sitt slut... Eller har den redan slutat?

Skanka helgen är över. Blev en rätt så trevlig helg ändå, trodde vädret skulle förstöra hela helgen men som tur var så var det upphåll under kvällarna på fredag och lördag. Torsdag stannade jag inne med Anna och tittade på film, regnet öste ju ner! 

Vad är kvar att göras denna sommar då innan jobbet sätter igång igen??? Jo nr 1 den här veckan är att plocka blåbär för fulla muggar. Nu ska det räcka ett helt år med frusna blåbär för mig att ha i gröten! Vi var lite sent ute förra sommaren att plocka så det blev inte så mycket, men nu ska jag dra ut morsan i skogen innan helgen och få ihop en massa liter! Sen återstår det lingonplockning så jag har lingonsylt till gröten i ett års tid. Så det är bara att masa sig ut i skogen och plocka det! 




Fina blåa bär... mmm... 

Sen återstår det väl redigering av en film som ska vara klar innan skolan börjar... shit lär fan lägga på ett kol med det... 

Måste även sätta igång och lyssna på lite musik inför höststerminens danslektioner, alltid lika svårt att välja musik till uppvärmning och sånt. Men det ska nog gå bra, brukar göra det i slutändan. 

Vad återstår att göra idag då? Tja.... städa, klippa gräs, promenera och bara njuta av att vara ledig. Snart sätter det igång! 

Till helgen blir det Ängsholsröjet, partaj på parken. Jag och bror ska dit iaf, men sen träffar man ju så mycket folk att prata med där så det kommer att bli skitkul! 







Ha en fortsatt skön sommar, om solen orkar göra en sista ryck innan hösten tar över... 

Tack o hej! 

1 kommentar:

Sussi sa...

Vilka mysiga bilder :)

Puss puss!