onsdag 4 februari 2009

Ingen morgonmänniska...

Insåg imorse när klockan ringde 05.40 att jag inte är någon morgonmänniska... Kan helt enkelt inte hoppa upp ur sängen med ett glädjeskutt och jubla... Oavsett om jag lägger mig vid nio på kvällen så är det så himla segt att gå upp så tidigt. 

Jag kan gå upp åtta en annan morgon när jag får sova till jag vaknar, men det är inte samma sak. Allt innan åtta är rena döden! 

Och att man sen ska försöka hitta orken att ställa sig och dansa klockan åtta på morgonen gör ju inte saken lättare... 

Hur gör man för att känna sig pigg och utvilad så tidigt på morgonen? 

Hörde på radion imorse också att människor som sover mindre än sju timmar per natt har större risk att dra på sig förkylningar. Jag sover för det mesta mer än sju timmar per natt, plus lite extra under dagen när jag trynar i soffan. Varför är jag då förkyld och har varit halv krasslig sen innan jul???

Nej nu lär jag sticka iväg! 

Bye bye! 

1 kommentar:

Gråskala sa...

jag håller med om det där med om att gå upp tidigt, usch för det!!!