söndag 22 februari 2009

Galet rolig kväll!

Igår stack jag direkt från jobbet till Leksand för att gå ut i Nöjestältet som var uppställt mitt på torget, Melodifestivalen till ära. 

Hämtade upp Martina och Dan innan vi marscherade in. I början var det inte så mycke folk, men det kom mer och mer. I början kunde jag o Martina sväva ut med våra dancemoves, men ju mer folk det kom desto mer försvann "vårt" dansgolv... Men vi röjde järnet hela kvällen! Helt galet! Sen kommer ju så klart det där coverbandet som alltid ska spela... För min del kvittar det om nått band spelar. Men dom spelade helt ok låtar så vi dansade till det också. Så det var väl en kväll i dansens tecken. Var längesen jag hade så kul faktiskt. Var himla kul att träffa Martina också, vi träffas inte allt för ofta nuförtiden! 

Fanns många guldtillfällen under kvällen som bara är drygt att skriva, men som sagt KUL var det! Man har sina svaga stunder och sin starka... Kan väl säga att jag hade både och... Ni som känner mig väl och pratat med mig vet vad jag menar... 

Sen måste jag ställa en fråga... Varför dras man alltid till saker och ting som kanske inte alltid är bra för en? Istället för sånt som ligger på den "säkra" sidan? Är man så att man vill ligga lite i "farliga zonen" för att saker och ting ska vara spännande? Om man säger så här, men äter saker som man vet inte är bra för en, men man måste bara ha det! Man kanske "glömmer" att sätta på sig bältet ibland, eller kör lite för fort än man borde. Vi tjejer har ju även en förmåga att välja killar som är mindre bra... kanske killar även gör så. Vet många bra killar som har/haft riktiga haggor till tjejer... Är vi människor så av naturen eller va är det? Vill man inte ha det som är bäst för en? Varför väljer inte man inte det som är tryggt och bra? Nyttigt och friskt? Jo det kan jag nog kanske svara på... man låter känslor, behov, sug (godis/onyttiga delen) styra ens liv... Men mår man sämre av det? Äh... jag vet inte egentligen va vill komma fram till... Bara att man kanske inte alltid göra alla val rätt här livet, men frågan är om man alltid mår sämre för det? 

Tänkte bara meddela också att jag fortfarande inte fått nå brev från SKK om Pontiis avstängning har upphört eller inte... Så jag får snällt vänta ett tag till... 

Nej nu ska jag lägga mig och sova och njuta av sovmorgonen imorrn och resten av sportlovet... Men jobb till helgen igen... Men va fan... fem dagar ledigt! Jihooooo! 

Kram kram!  

1 kommentar:

ivaron sa...

Jag tycker mest om snällingar, ja du har ju träffat Marcus, och han är väl världens snällaste va? Men man måste nog gå igenom ett gäng svin innan man kommer på att det är en snäll kille man vill ha. Livets hårda skola, vad vet jag!