torsdag 19 februari 2009

Flyt!

Verkar som jag är inne i ett flyt när det gäller att göra danser nu. Det går så bra! Idag har jag gjort klart tre danser. Så torsdags grupperna har 2 danser var klara redan innan sportlovet! Hur bra som helst! Vet inte varför jag har mer inspiration nu på våren än annars. På våren brukar jag annars vara ganska uttömd på idéer, eftersom hösten har tagit det mesta... Men verkar så inte vara fallet i år. Riktigt skönt! Så jag tror det kommer att bli en toppen show den här våren. Får hoppas att det håller i sig till sista dansen är klar bara! 

När det gäller min trötthet i övrigt så känns det som att det är värre än någonsin. Igår jobbade jag 2 timmar på morgonen. När jag kom stack jag ut med Pontii o sparken. Kom hem, la mig på soffan och sov. Vaknade nån timme senare, käkade lite och sen somnade jag igen... Var ut med Pontii på kvällen på långpromenad, riktigt skönt, när man legat o sovit så mycke. Gick sedan och la mig tio och släckte typ vid halv elva. 

Imorse gick jag upp halv åtta och tog en långpromenad igen. Käkade frukost och stack sen till studion och gjorde dans. Men nu sitter jag här igen och har tänkt att jag ska städa ihop lite så det inte blir så mycke imorrn när jag kommer hem. Men just nu infinner sig inte lusten att städa ändå... Skulle kunna lägga mig o sova en stund igen... Men jag måste fan ta mig i kragen! Man hamnar ju i ond cirkel som jag har svårt att ta mig ur. Och det gåller mig i övrigt. Har en förmåga att hamna i ett mönster som jag har svårt att ta mig ur. Och att jag startar saker som jag inte kan fullfölja. Vet inte varför det blir så, men sen drar jag mig för att avsluta också. Jag drar mig även undan att att ens påbörja saker... Ibland kan jag känna att jag bara vill stänga in mig här och bara sova förjämnan... Men det kan man ju inte heller göra... 

Kanske ska ta mig till nån doktor och se va som är fel. Jag har kollat järnbrist hur många gånger som helst, men det är helt normalt. Så om det inte är järnbrist så vad är det då? 

Jag vet att jag jobbar "mycke", många tycker säkert att jag har mycke ledigt också, men lärarjobbet är inte ett jobb man lämnar när man går hem. Utan det finns i huvudet hela tiden. Man går ständigt omkring och jobbar... Skapar säkert en stress. Och sen att jag jobbar varannan helg gör ju inte att man får slappna av helt heller... Känns som jag har så många järn i elden så jag vet inte vart jag ska ta vägen! 

Nej just nu är det ingen bra tid för mig... förutom min positiva energi och fantasi i jobbet just nu. Jag måste verkligen fundera på ett bra sätt att få kontroll på saker o ting, och framförallt på min ekonomi som inte är den bästa! 

Ser framemot helgen iaf, eventuellt så blir det Leksand med Martina och Kesti på lördag. Skönt att få göra nånting annat. Sen kommer ju sportlovet nästa vecka! Gud vad jag ska slappna av då! Kanske ta tag i saker som bör göras! Va sägs om det?

Nej, nu städa lite! MÅSTE!!! 

Tack o hej! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen hade du skrivit lite! Alltid kul att läsa din blogg, även om vi pratar i telefon om det mesta som händer!
Kram på dig tjejen!

ivaron sa...

Ja du är väl kanske bara en trött människa. En del har väl större sömnbehov än andra. Men du, hur blir det med den där promenaden? Jag behöver VERKLIGEN röra lite mer på mig känner jag. Jag är inne i ett dåligt mönster jag med, kvällsätande...
Nästa vecka är jag ledig en del på dagarna, så då ringer jag dig.

kram kram