måndag 7 november 2011

Framtida raser!

Tänkte här lista mina framtida raser, som jag nån gång ska ha! Så är det bara! Har kärat ner mig i dessa raser, så nån gång i mitt liv så ska det finnas/ha funnits på nå vis! =)

Börjar med det självklara valet, och det är inte någon ny ras, utan endast ny färg. Och det är det underbara border collien. Jag vill ha en blå, ljusröd och mörkare röd. Den röda ligger närmast i framtiden. Sen kanske det blir en blå... hihi...




I helgen såg jag denna ras och blev totalt förälskad... mest i utseendet måste jag erkänna... Men det är en tjeckisk brukshund som inte är godkänd i Sverige som registrerad ras, men kanske blir. Den heter Chodsky Pes, finns inte allt för många sidor som man kan läsa om den, men helt underbar att titta på! Eller hur! =)

En på klubben har den här rasen, och den hunden är helt underbar... så man kanske ska akta sig egentligen för att skaffa en ras där man kärat ner sig i personligheten. Men det verkar som att denna ras är väldigt trevlig och cool. Även det är brukshund. Welsh Corgi, heter dom. Finns egentligen inte ett enda rätt, men det är det som gör dom charmiga! =)


Detta är nog en ovanlig ras för att vara mig. Men två agilitykompisar, Martina och Martin, har fått mig att fastna för denna ras. Den heter Pumi och vad jag upplevt som en trevlig ras. Stort plus med dom är ju pälsen. Dom lossar ju ingen! Blir ju lite smått trött emellanåt på att dammsuga hår vid fällperioderna...

Nu kommer två raser som blir efter agility. Alltså när jag inte tränar/tävlar lika intensivt som nu. Den första är en pomeranian (kleine spietze), helt underbar liten hund. Men mycket hund i liten kropp. Men dom är ju så otroligt söta så man vill ju bara äta upp dom! Träffade en helt underbar i Åtvidaberg på en tävling. Hon hette Jenka. Blev kär även där. Är perfekt hund för sällskap och sköna promenader! Jenka är den på den undre bilden!


Och sista rasen är en Berner Sennen. En ras som jag velat ha så länge jag kan minnas. Och det är ju inte en hund man väljer först och främst när man vill köra agility. Så otroligt vackra! Måste bara ha en sån, och det blir ju efter agilitytiden! Så är det bara! =)


Ja det var dom raserna! Självklart ska man läsa på mer och inte bara titta på utseende. Men alla dessa raser har jag iaf fått lite insikt i med tanke på att jag känner ägare som har dom. Förutom Chodsky Pes och Berner sennen då, men det kan man läsa sig till! =)

Nej nu lär jag sova, tidigt imorrn igen. Idrott halva dagen! Sen konferans och dans! Lets ös vidare! Ha ha!

Natti! =)

Inga kommentarer: