torsdag 10 december 2009

Skäms på mig!!!

För er som sitter och inväntar första advent och bara längtar på att få smälla upp alla ljusstakar, slänga upp slingorna utomhus och dekorera hela huset med rött och grönt ska nog sluta läsa här... 

IDAG har jag tagit tag i adventspysslet... Lite sent... men bättre sent än aldrig, brukar man inte säga så? Har helt enkelt inte haft varken tid eller lust att städa och börja rota fram grejerna, så det har fått vänta helt enkelt... Men idag tyckte jag att det var dags att städa hela lägenheten rejält och rota fram ljusstakarna i förrådet och kasta upp dom i fönstrerna... Har ju hittills bara varit jag som inte haft dom där mysiga lysande fönstrerna, men nu så är jag ikapp! Julgardinerna fick åka upp också. Gran det har jag ingen, och har inte plats för det heller. Så någon sån blir det inte! Jag vet att det är hemskt, men jag har ingen aning om vart jag ska få plats att placera den! Jag får njuta av gran hos mor och far istället! 

Så nu sitter jag iaf här och myser i soffan, Pontii ligger här bredvid mig i soffan och Funky har gått in i sovrummet och lagt sig i hundbädden... eller så kanske hon har smygit upp i sängen igen... Hon har börjat med det nu... Härom natten vaknade jag klockan fem av en svart/vit sak som flög upp i sängen... Hon är inte så diskret, för hon hoppa rätt upp på mig! Men det var bara att kasta ner henne igen. Och apropå Funky så är det ett helvete att moppa golv med henne i närheten. Hon följer efter en och attackerar moppen och ska leka med den! Så hon ligger i lekposition och följer moppen med blicken... Vet inte hur många gånger hon fått moppen i huvudet när hon inte är med på noterna när jag ändrar riktning... Men hon får skylla sig själv... Vet inte hur många gånger jag sa åt henne att flytta sig och inte attackera moppen... Känns som att det alltid kommer att vara så här, eller iaf så länge hon är valp och tycker att allt som rör sig är roligt! Pontii han bara låg och sov, han förstår att när jag städar så är det bara att lägga sig och sova och vänta! =)

Nej soffmys var det! Ljusen är tända, kroppen är duschad, hundarna rastade, magen mätt och belåten, så nu återstår bara en kväll med bara skit på tv... Suck... 

Kram och hej! 

Inga kommentarer: