onsdag 30 december 2009

25 minus och nyår!

Var inte kul att gå ut och gå imorse... Lite för kallt för min smak! Varför kan det inte hålla sig runt 8-10 minus? Det är lagomt, och strålande sol ska det också vara! Pontii hoppar runt på tre ben för att det antagligen blir för kallt för tassarna. Funky verkar inte bry sig värst mycket. 

Häromdagen kom jag in i sovrummet och det var dun överallt! Då hade lillskruttan hittat på en av mina duntofflor och bitit hål... Jag bara satt mig på huk vid henne med toffeln i handen... Hon sänkte huvudet och tittade bort... Skyldig kanske??? Ha ha ha! 

Imorgon är det nyår och jag har INGA planer alls... Mamma och pappa ska iväg på galej så jag får ta mitt ansvar och ha hundarna... Dessutom så är det Funkys första nyår så jag har ingen aning om hur hon kommer att reagera på fyrverkeriet... Håller tummarna att det kommer att gå bra! 

Så antingen får jag sitta här och laga mig en nyårsmiddag, antingen själv eller med kompisar som inte heller har nått att göra, eller så får ni gärna bjuda in mig till nån trevlig lugn fest där hundar är tillåtna! Öppen för alla förslag! =)

Så hojta till bara! Ska dock jobba imorrn på Rätt Pris på morgonen,  sju till två, inventering... suck... Men ja ja... Pengarna rullar in iaf! 

Igår fick jag besök av min kära vän Marie, hon har varit i Sveg hos sin bror, där vi var förra året på mellandagarna. Hade gärna hoppat med, men det blev icke så. Så det var kul att se henne igen. Eftersom hon bor i Göteborg så blir det ju inte att ses så ofta! 

Nej nu ska jag försöka göra ett ryck här hemma. Alltid dessa måsten, och snart är ledigheten över så jag hoppas jag laddat batterierna tillräckligt! 

Hej hopp! 

Inga kommentarer: