tisdag 15 december 2009

SNÖÖÖÖ!

Äntligen börjar vintern se ut som den ska! Så himla underbart! Inga mer skitiga hundar och ständig dammsugning (så länge det är snö iaf). Så imorrn åker nog kameran fram och fotar lite vovvar igen. Funky är ju snart 9 månader och hon måste ju bli fotad... Händer dock inte så mycket mer i storlek hos henne, men ändå! =)

Idag och igår har vi varit ute med jobbet och dansat runt julgran med låg och mellanstadiet. Verkar vara uppskattat! Många barn såg ut att ha himla roligt! Men nu kommer ju alla dessa sånger att cirkla runt i huvudet några dagar fram över... "Räven raskar över isen, nu är det jul igen, morsgrisar, prästens lilla kråka osv... " Vaderna har tagit lite stryk efter sju omgångar av julgransdans! Tycker väl att jag fyllt min kvot av juldans länge framöver! 

I helgen var ju jag och Lena till Stockholm och Hund2009, en stor utställning. Hennes border collie Zea skulle ställas ut, men hon började så klart löpa samma dag så hon var inte alls på humör att ställas ut. Ville inte fram till domaren och ville inte stå... blev dessutom rädd för en mätsticka... något som hon är hur van med som helst.. Så det gick väl mindre bra... Men kul var det iaf! NM i agility var väldigt imponerande att se. Man blir ju lite avis om man säger så... Men med ihärdigt tränande så kanske jag hamnar där så småning om... drömma får man ju! =) Blev lite shopping också. En tygbur åt Funky, ett tvådelat koppel så man bara behöver ett koppel, en klicker, klistermärken till bilen, en skylt med klistermärken på hundarna som det står "här bor vi" som ska sitta på dörren... Fanns en skitcool skylt som det stod "break in, make my day" men det fanns inte plats för två bilder på den.... attans! =) Köpte också en bok om vardagsstress hos hundar, tänkte jag skulle få lite tips om att lugna ner Pontii med. Så få se om det finns nå matnyttig där i! Köpte jag nå mer....? Nej jag tror inte det... 

Har nyss varit ute en sväng i snön med hundarna... Dom totalälskar snön. Funky jagar snöflingor så man håller på att trampa på henne hela tiden! Men kul att se att dom gillar det! Är så härligt att vara ute och gå i det här vädret! Friskt och skönt! Nu ligger hundarna helt döda här hemma... Dom har varit mycke själva idag när jag varit ute och dansat så Funky har varit på sitt värsta dryghunör när jag kom hem... Men nu jävlar ligger hon i soffan helt utslagen! Skönt det! =)

Nej nu blir det att softa i soffan resten av kvällen! Få se om det blir nå bra på tv eller om jag får köra vidare på vänner som jag gjorde igår... Imorrn blire julfest med jobbet och på torsdag ska brorsan hämtas på Arlanda. Får hoppas att det inte är snöstorm då bara! Helgen blire jobb för hela slanten, men sen jobbar jag inte förrän på juldan och andra januari! Så det blir mycke ledigt under jul och nyår... Ja just ja... Nyårs afton är det ju inventering, men då jobbar jag bara till två... 

nej just ja... soffan! 

Bye! 

Inga kommentarer: