tisdag 22 december 2009

Julgodis!

Idag har jag och Tette slagit till och gjort lite julgodis! Gick rätt så bra, om man bortser från allt rörande i kastrullen som gjorde att armen höll på att tröttna ur redan efter fem minuter. Sen hade vi en liten Theo som testade sina röstresurser stup i ett... Och ljudnivån på det går inte ens att beskriva. Sen tyckte han att det var jättekul att köra runt i sin gåstol och jaga hundarna. Pontii var så smart att ha höll sig undan, men Funky hon sprang bara undan, men skulle ändå vara i närheten av han! 

Kolan blev så där... God, men lite för mjuk. Vi kokade inte den tillräckligt. Så man får äta ifrån bakplåtspapperet, för det gick inte att få av. Knäcken blev perfekt, men Tette höll på att få spel när hon skulle hälla knäcken i dom där små formarna! Men efter mycke om och men så blev vi klara och vi kunde åka hem nöjda. Hundarna somnade på stört! Jag med! =) Imorgon blir det att städa, slå in julklappar, klippa klor och kamma hundarna fina inför julen! Sen är jag redo för att fira jul hemma hos päronen! 

Fina Theo

Kolan puttrar på spisen

Kolan färdig att klippas till

Sötmandeln hackas till

Knäcken puttrar även den! 

Knäcken färdig! 

Igår var jag på Kupolen med Sussi och köpte dom sista julklapparna! Så nu är jag iaf färdig, lagomt i tid till jul.... eller hur! Efteråt stack vi hem till henne, medan jag väntade på att bror skulle bli klar med träning och julklappsinköp. Elias älskar verkligen hundar. Han skrattade så han höll på att kikna när han såg hundarna och sprang efter dom hela tiden. Så härligt att se och höra sån glädje! 

Sussi har även gått med på att ännu en gång ge sig hän med mitt hår, vilket jag TACKAR henne så mycket för! Hon är sån underbar vän som ställer upp och lägger ner sån tid med mig! Sussi du ska bara veta hur tacksam jag är för det! Går inte att beskriva! =) Love u! 

nej nu blir det lite mer soffslöande innan John Blund kommer och nattar mig! =)

God Jul om jag inte skriver nå mer innan dess! 

1 kommentar:

Sussi sa...

hahaha, det gör jag såå gärna.
Ha det underbart i jul nu.

Love!