fredag 13 juni 2008

Inneboende!

Jag ska börja med att berätta om förra helgen tänkte jag. Förra veckan och helgen var ju helt underbar i solens bemärkelse. Fredag, lördag och söndag spenderade jag och Jonna nere vid Tjärnsjön. Försökte bättre på våran snygga solbränna! Lyckades nog iaf en bit på väg. Där nere vid sjön skaffade vi oss iaf två nya kompisar. Åsas två underbara barn, Lukas och Svea. Om man läser Åsas blogg så verkade som att hon och hennes karl njöt lite av att ungarna vände sin uppmärksamhet åt ett annat håll. =) Men det var himla roligt! Var riktigt skoj att umgås med dom. Jag och Jonna jobbade helgen också, så det var långpromenad tidigt på morgonen och sen ner till sjön för att sen göra sig iordning för jobbet. På lördagkvällen upptäckte vi en stoooooor spindel på väggen. Världens längsta ben och en grön äcklig kropp. Och vem fick försöka ta dö på den då? Jo det var väl JAG! Jag hatar verkligen spindlar, men verkade som att Jonna var snäppet värre. Men spindeln smet iväg så vi fick dra ut soffan och kasta ur alla kuddar och dammsuga hela soffan och välta soffan lite för att se om spindeln hamnade där under. En halvtimme senare skriker Jonna rakt ut och jag ser spindeln tassa över golvet, så med dammsugarn i högsta hugg dammsög jag upp den. Sen hamnade dammsugar påsen i soptunnan! Sen kunde vi sova lugnt! =) Men vilken pers vi hade innan den var ute! Men vi överlevde! =)

I fredags kom även min kompis Anna hem från Frankrike, där hon bott i ett år ungefär. Jag var där och hälsade på henne över påsk! Helt underbart ställe! Så från i onsdags så har jag en inneboende här hos mig. Anna och hennes hund Akiro. En helt underbar Howavart. Så nu har Pontii och jag sällskap hela sommaren innan hon sticker till Norge i ett år igen. Så det ska bli himla trevligt. Och det är ju inte nått negativt att hon har städmani och endast äter hälsosamt. Så den här sommaren kommer jag har kliniskt ren lägenhet och kanske nått kilo lättare! =) Så jag antar att min blogg fortsättningsvis även kommer innehålla en del om Anna och Akiro!

Nej nu ska det softas lite innan jag börjar jobba eftermiddagen! Ha de gött!

2 kommentarer:

Sussi sa...

hahaha!
Så rädd kan man väl inte vara för en liten spindel heller?
;)
Tur ni fick bort den iaf.

PUSS!

Anonym sa...

Ha ha... fegis. Inte trodde ja en tjej som du var skraj för sånt.. Inget ja har märkt under åren.. hi hi kram kram