onsdag 4 juni 2008

Så vackert!

Ibland när jag är ute och går med Pontii kan det slå mig hur vackert det är här hemma i Gagnef. Idag tog jag bara en liten tur till banken för lite ärenden, och tog då älvvägen hem förbi flottbrocafét. Så himla underbart att titta ut över älven och flottbron, och sen vända blicken åt andra hållet och titta upp emot minnestugorna. Man måste verkligen passa på att njuta av allt man ser som är vackert när solen verkligen förstärker det som den gör nu! Var också i Gimmen idag igen, känner samma sak där. Idag satt jag upp stolen mot båthuset så jag hade utsikt över sjön. Är helt fantastiskt att sitta där och se vattnet glimma i solen, klarblå himmel, den gröna skogen och alla röda små båthus ligger efter strandkanten där. Just nu känner jag mig verkligen i harmoni. Jag har hela sommaren framför mig, känner faktiskt ingen stress över nånting just nu. Vilket det annars brukar vara! Har mycket att se fram emot under sommaren också. I början på juli åker jag till Götet och ska dansa för en kompis som jobbar där. Ska ta lite klasser i street/hiphop och passa på att umgås lite med henne. Blir väl antagligen Liseberg, man kan ju inte åka till Götet utan att gå på Liseberg! Ska även passa på att träffa lite andra kompisar medan jag är där. Bl a Fia, Crille och Daniel. Marie och Cecilia är så klart i Staterna då, så dom missar jag.

Senare i början på augusti ska jag på Bounce Summercamp. Alltså dansa lite till, gå på kurser för medlemmerna i Bounce. Ska bli riktigt spännande. Ser verkligen framemot dom där två veckorna jag ska få dansa. Känns som att jag behöver lite ny inspiration så man inte går i samma spår hela tiden. Man måste ju förnya sig lite! =)

Nej nu lär jag snart säga godnatt. Ska upp lite tidigare imorrn och åka till Leksand och ta en långpromenad med Martina och Skruttan. Sen blire beachen för hela slanten. Brorsan är hemma också, så man lär ju passa på och umgås lite med han också!

Tack och hej!

Inga kommentarer: