tisdag 24 augusti 2010

Veterinär...

Imorrn blire ännu ett nytt besök hos veterinären. Pontii ska dit och undersökas nu. Blir lite blodprov och allmän hälsostatus för att utesluta andra anfall, annars är det väl bara att konstatera att det är epilepsianfall han får. Ska även imorrn försöka slänga under nått när han kissar så jag kan ta med kissprov... hm... Även om jag ändå tror att och är ganska säker på att det är epilepsi så kommer det bli sköt att kolla upp iaf. 

Efter sista anfallet nu, så har han börjat betett sig lite konstigt. Sen Funky var liten så har han inte sovit inne hos mig på nätterna utan sovit ute i soffan. Men nu i två nätter har han sovit inne hos oss. Samt att han emellanåt blir jätteflåsig och går till bakdörren och står med svansen mellan benen och vill bara ut. Häromdagen vände han när jag skulle släppa in dom och ville helst inte gå in. Han verkar vara orolig och rädd för nått. Varje dag sen anfallet har han även krypit upp i soffan och lagt sig jättenära mig. Han är kelig vanliga fall, men i soffan brukar han ligga på sin sida bara, men nu ska han ligga jättenära. Just nu ligger han vid ytterdörren, något han aldrig har gjort!

Tror ju att han känner nått slags obehag sen anfallet, att han minns hur det var efter anfallet och gjort han rädd. Själva anfallet tror jag inte att han kommer ihåg, utan det är nog det efter. Och det gör så ont i mig att se att han beter sig så här och verkar må dåligt. Hemma hos mamma och pappa är han inte alls nå orolig så det är ju nått här hemma. 

Nej usch för att ens allra kärasta ska må dåligt! Jag hoppas jag kan få lite svar imorrn iaf... Återkommer sen igen! 

Bye! 

Inga kommentarer: