måndag 16 augusti 2010

Sjuan!

Idag för första gången tog jag tag i sjuan i skogen. Förra veckan tog jag nästan hela sjuan, men tog en liten genväg, bara för att kolla att jag orkade hela vägen. Och jag har haft en liten skräck angående sjuan också, "Lässenbacken". En lång brant backe som är dryg att till och med gå uppför. Men nu har jag klarat den två gånger och idag när jag sprang hela sjuan så kändes det som att jag skulle kunna springa minst en km till när jag var klar! Helt underbart att känna att man orkar! I fem veckor nu har jag sprungit två gånger i veckan. Nu håller jag tummarna att det håller i sig och att alla sjukdomar håller sig borta från mig så att jag inte tappar det igen! 

Pontii verkar inte må nå dåligt alls nu. Inga spyor sen i fredags morse. Så medicin och specialfoder verkar funka hur bra som helst! Han älskar verkligen det nya fodret, jag hinner knappt ställa ner skålen innan han slänger sig över den och tokäter! Så det var ju inga problem att få i han det iaf. Få se om han vill gå tillbaka till det andra fodret sen då... När vi vägde han hos veterinären vägde han bara 27 kg, eller strax under. Och han brukar ligga runt 30, så nu måste jag få upp han i vikt lite. För han är liiiiite för smal nu kan man väl säga. Så jag hopps specialfodret inte är nått dietfoder också... 

Nej nu ska jag sova, upptakt på jobbet imorrn. Ju just ja, stod och rensade blåbär idag på kvällen. Måste komma ihåg till nästa år att det är förbannat tråkigt och drygt att rensa blåbär. Orkade tre liter, så det är tre liter kvar till imorrn. 

Natti! 

1 kommentar:

Sussi sa...

Fan va duktig du är Jenny som fixade 7:an...

Puss puss!