fredag 6 augusti 2010

Ikea och agility

Klockan 08.00 stack jag, Anna och Lollo till Ikea imorse. Med oss fick vi Tette som skulle till Gävle och jobba. Så med släpvagn startade vi ottan... Men tidigare blev det för mig. Är nu inne på min tredje vecka med att vara ute och springa i skogen. Har bestämt mig för att springa tisdag och fredag, för det passar ganska bra när jag jobbar också sen. Så det var bara att gå upp tidigt imorse och bege sig ut. Kl. 06.00 skulle klockan ringa, men 05.55 slog jag upp ögonen. Antagligen för att jag somna redan vid halv elva, så kroppen var nog utvilad. 

Ikearundan gick ganska snabbt. Anna skulle ha en soffa, och till vår stora glädje så stod ett demoex i fyndhörnan så Anna fick den för 800 spänn billigare! Sånt tycker man om! Det som tog längst tid var ju så klart matkön och kassakön... Jisses va långsamt det kan gå! Men vi kom hem någorlunda nöjda med våran tripp. Jag har numera bytt ut lite blommor här hemma som av någon anlednig har börjat sett lite ledsna ut. Och jag är inte den som byter jord och grejar. Och måste ju erkänna att vattna är inte min grej... Så nu hitta jag blommor som behövde mycke solljus och lite vatten, helst vattna när dom var helt uttorkade! Toppen för mig! Blev även lite doftljus och annat smått och gott. Så jag kom undan relativt billigt! ( I skrivande stund skrämmer Funky livet ur mig, när hon börjar skälla på min reflektion i fönstret... kändes som att hjärtat höll på att stanna!) 

Kvällen spenderades på agilitybanan. KM var det idag. Så Funky fick vara med... Gick väl sådär. Men hon är ju inte startklar förrän i september så jag har ingen panik. Tog också ut Pontii efter tävlingen var slut så han fick testa banorna. Klantig som man är så gör jag värsta vurpan i blötgräset och slår i rumpan ganska rejält, så får se hur svanskotan mår imorrn. För i helgen är det två dagars agilitytävling i Floda, och jag ska vara "föråkare" med Funky. I den här tävlingen får hon inte vara med eftersom hon är för ung. Men föråkare kan hon vara! =)

Så nu är klockan 23.45 och jag ska vara tillbaka i Floda 08.00 imorrn, så nu ska jag hoppa i säng! 

Natti natti! 

Inga kommentarer: