torsdag 3 juni 2010

Det går framåt!

Den här veckan har jag tränat agility söndag, måndag, tisdag och det blir nog ett pass idag med! Och det går framåt med stormfart för Funky! I tisdags körde jag en hel hoppbana med henne och det gick bra... nog för att vi hade blivit diskade om det var tävling men det gick himla bra ändå! Hon börjar verkligen fatta vad det går ut på nu! =) Hon har haft lite problem med platta tunneln (en tunnel som avslutas med ett släp som ligger på marken) så i måndags tog jag ut båda hundarna och skickade in Pontii i tunneln först och då hakade Funky på som en svans efter han. Efter några gånger så var hon först in och sen sprang hon själv. Så i tisdags kunde hon springa igenom utan problem! Så det är tur att man har en större hund som kan visa hur man gör! Då går det ganska fort att lära! Det enda som är problem just nu är vippbrädan. Den tycker hon inte om! Så idag ska jag traggla den lite med en filt under så det inte låter så mycket när den slår ner. Måste verkligen få henne att gilla den. Om lite mindre än fyra månader ska vi starta i våran första tävling! Så nu är det bara att köra på hela sommaren! 

Tränade lite slalom idag också med henne, hon klarar fyra pinnar än så länge, så det är bara att träna vidare på det nu! Och den här gången ska jag ha en hund som kan ta slalomen oavsett vilken sida jag går på. Men Pontii funkar det inte alls... Håller på att tränar på det men det är inte det lättaste när man försöker skicka in han i slalomen och gå på andra sidan och han tittar på en som att han aldrig har gjort slalom förut! Men det är bara att fortsätta att öva! 

Idag har ju vädret varit helt underbart! Tog en långpromenad i skogen med stavar och vikter på armarna sen när jag kom intog jag solsängen och lade mig och läste en bok. Men guuuuuud va trött man blir efter ett tag. Solen tar ju kål på en! Så efter lunchen däckade jag i soffan... Så nu ska jag ladda för att träna lite agility på kvällen! 

Ha de nice! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Funky ser bare dejlig ud :-). De bedste hilsner fra Funky's mormor Magi, morfar Lego og moster Yeddah og mor Windy's opdrætter Lis (Maliway)