torsdag 29 april 2010

Uppdatering

Alltså jag är ju helt värdelös nu för tiden på att uppdatera bloggen! Men oftast jag har jag inget intressant att skriva faktiskt. Tiden bara rinner iväg nu och snart, om en månad, är det dags för dansuppvisning. Sen lugnar saker och ting ner sig lite. Ska bli så himla skönt att få andas lite. 

Har äntligen fått börja träna agility utomhus nu. Är så himla skönt att kunna åka dit när man vill och inte behöva passa en särskild dag och tid. Var där i söndags att tränade med Natta och Annelie. Det gick jättebra. Dom har nybörjarhundar och dom såg att ut att gilla det skarpt! Tror att Annelie och Natta fick lite blodad tand! =) När vi var där och träna så lyckades Funky ta sig ur buren och över på Pontiis sida i bilen. Så på måndag morgon upptäckte jag det här...


Så nu är det bara att ringa och beställa ännu ett nytt bälte... Hon kostar den där lilla damen! Men jag kommer aldrig mer slarva med att stänga igen buren när jag tränar agility kan jag lova! För nu köper jag inga fler bilbälten, får vara slut på det! 

Var ute och sprang igår för första gången på ett år ungefär! Trodde jag skulle få stanna efter halva och spy eller nått, men det gick jättebra! Benen blev väl lite sega efter ett tag, men annars gick det jättebra. Så nu kan jag springa lite längre nästa gång. Kondisen har alltså inte tagit så mycke stryk på att få vila i ett år. Tur man dansar så man har lite kondis kvar! 

I fredags tog jag en liten promenix med Jonna runt älven i Borlänge. Riktigt härligt väder och trevligt sällskap. Skulle köpa en klövjeväska till Pontii, för jag ska antagligen ut och fjällvandra med Annelie och Kent i sommar, så då måste hundarna ha egen väska och bära sina egna grejer. Men jag kom hem tomhänt, men jag fick umgås lite med Jonna iaf! 




I lördags var jag och Malin ut på husgunget. Vi hade riktigt sköj! Dansade järnet gjorde vi! Är alltid lika kul att gå ut med henne! Är lite fart och fläkt och lite tokigheter när man är ut med henne. Vi tog även en promenad på morgonen, verkade som Doris och Funky hade lite tuffhetstest med varann innan dom kunde börja leka. Båda reste ragg och stod och morra åt varann i fem minuter kanske. Men sen lekte dom. Vet inte vem som blev "tuffast" i slutändan, men huvudsaken att dom kan leka! 

Nej nu ska jag iväg och träffa Jenny (en nyfunnen vän) vid klubbstugan. Ska ut i skogen och gå med våra hundar. Tänkte jag skulle sticka lite tidigare och träna lite lydnad med vilddjuren. Ska gå allmänlydnadskurs med lillskruttan nu i vår så kan ju vara bra att komma igång lite med lydnaden! 

Tack och hej! 

1 kommentar:

ivaron sa...

I´m always in "the right type of mode" ha ha ha..