torsdag 8 april 2010

Tyskland dag 1 och 2

Igår anlände jag till Düsseldorf vid sjutiden. Då blev det raka vägen hem till bror, installera sig lite, gå till ett asiatiskt matställe alldeles runt knuten och käka och senare bege sig till salsa klubben vi besökte sist. Och där blev det lite salsamoves, trots att jag inte har dansat salsa i par. Men jag dansade med brorsans jobbarkompisar som har det i blodet. Riktigt roligt var det. Efter några gånger kunde jag slappna av lite och faktiskt bara följa med och inte tänka så mycket på vad jag gjorde med fossingarna. Det är riktigt varmt där inne och då dansa på det, ja, ni kan ju tänka er... Kvällen avslutades ganska tidigt, men jag var ju ganska trött också efter resan. 

Idag sov vi ut till tio... Längesen jag sov länge kan jag säga! Om man får säga så, så var det ganska skönt att vakna och kunna vända sig om och somna om utan att ha två svarta nosar liggandes på sängkanten och två svansar som viftar som bara den i väntan på att man ska gå upp, så fort man visar minsta tendens till att vakna till. Ok, Funky är väl lite mer sjusovare än Pontii, så för det mesta är det Pontii som står där och är skitglad för att jag vaknat, men ibland  överraskar även Funky. Men för att återgå till nuläget, intog frukost för att sen bege sig ner till city och starta shoppingdagen. Regna lite i början när vi strosade runt i butikerna men sen gav det sig. Det som blev inhandlat idag var fyra tröjor, en jacka och en kepa. Hamnade även i adidashimlen, men synd nog var det ganska mycke små storlekar, så det var inte lätt att handla som tur var. Hitta väl nån storlek, men jag beslutade mig för att tänka igenom om jag verkligen har råd att köpa en till adidasjacka... 

Nu till kvällen blir det tydligen hockey för hela slanten, väldigt viktigt... =) Sen återstår att se vad kvällen har att bjuda på. Förmodligen lite mat ute nere i city och sitta på nån krog och ha lite trevligt. Vi får se vad som händer! 

Imorgon såg det ut att bli lite bättre väder så då ska vi försöka sticka iväg till Köln och kika lite. Så jag återkommer imorgon med lite mer rapporter! =)

Tschüss!

Inga kommentarer: