torsdag 24 april 2008

Sol, underbara sol!!!

Innan jag börjar hedra solen måste jag ställa mig själv en fråga... Börjar jag bli gammal? Vaknade imorse klockan sju och var klarvaken... Men jag sade bara till mig själv att somna om... Men det var lättare sagt än gjort... Och det är då jag kommer till detta med solen. Hur kan man sova vidare när man ser det underbara vädret utanför? Så jag pallra mig upp och strax innan åtta var jag ute på långpromenad med Pontii.

Så nu när klockan är strax efter elva har jag gjort detta:

  • Varit ute med Pontii i nästan 1,5 timme
  • Hängt tvätt ute! ( Då är det fan sommar när man kan hänga tvätten ute!)
  • Diskat och dammsugit

Nu återstår att tvättmaskin ska bli färdig så att jag kan hänga ännu en tvätt. Så nu ska jag sätta mig på uteplatsen och läsa en bok tror jag. Bara insupa solens underbara strålar som berättar att nu börjar det lida mot sommar.

Klockan fyra börjar jobbet. Har tre danslektioner idag. Runt halv sju dyker nog Jonna upp och kollar på när jag jobbar, sen blire hem till mig och ta en kopp te och snacka lite skit! Imorgon är jag ledig. Men jag måste nog göra klart en dans som jag måste ha klar till på måndag. Jobbar i kassan i helgen så då blire inge av. Känner mig själv så pass bra. På kvällen dyker Jonna upp igen här hos mig, vi ska ha en tjejkväll med godis och popcorn. Hon ska sova kvar eftersom vi båda ska upp och jobba klockan sju på lördag. Ska bli himla roligt!

Ha de gött allihopa för nu försvinner jag ut på baksidan! =)

Inga kommentarer: