onsdag 8 februari 2012

Snart så!

Blev aldrig att jag hade ork att sätta mig ner och blogga i helgen. Vi slutade vid 18 på lördagen, sen skulle det ätas, promeneras och se på Melodifestivalen. Sen var jag toktrött! Däckade strax efter tio!

Hur var helgen då? Jo den har varit jätterolig och väldigt givande. Vi fick lära oss om HTM (Healwork to music) på lördagen. Hur man lär in dom olika positionerna och grundsteg mm. Sen på söndagen fick vi lära oss grundtricks i freestyle. Dom var även så givmilda att de gav oss en pinne för nostarget, en liten rund nostarget matta, klicker och en "burk" som man tränar HTM positioner på. Samt kan man använda den att träna in tricks till freestyle program! Royal Canin gav oss också halsduk och vantar! Så nu är det bara att sätta igång. Har fått massa tips och ideér inför träningen av Funky. Är så roligt! Lärarna var otroligt duktiga och pedagogiska. Jag som vanligtvis har svårt att koncentrera mig på utbildningar och föreläsningar har suttit som ett ljus hela helgen. De andra deltagarna var otroligt trevliga, så jag har verkligen haft en toppen helg.

Så nu återstår att göra det skriftliga provet, sen är jag SKK utbildad freestyle och HTM instruktör! Inte illa! (om jag klarar provet, men det borde jag ju... )

Fick även lite mer sug efter en ny ras, en som jag skrivit om tidigare. Pumi. Börjar gilla dom mer och mer, så nu får vi se om det blir Border Collie eller Pumi som nästa hund... Det är samma stuk på båda raserna så jag får en arbetsvillig hund med mycket energi oavsett. Men jag har ju några år på mig att fundera och undersöka saken så jag har ingen brådska. Om jag kunde ha tre hundar så hade jag inte tvekat att ta en nu eller till hösten. Vet att det kommer valpar om ca 2 månader och sen en annan ska ha valpar till hösten... Men det är för tidigt. Och som jag skrev, jag kan inte ha tre hundar. Så jag får glatt vänta. Men den som väntar på nått gott! Och jag vill jag absolut inte att min älskade Pontii ska försvinna från mig i förtid. Han får gärna leva så länge det bara går, men hälsan i behåll!

Nej dax att slänga huvudet på kudden. Två dagar kvar, sen är det helg igen! Härligt! Ska inte göra många knop i helgen heller. Ska bara bli mys!

Natti natti gott folk! =)

Inga kommentarer: