måndag 25 januari 2010

Dansstart!

Nu är dansen igång med fullt ös framåt mot dansshowen i maj. Har fått ihop ett himla bra program med bra låtar! Så det kommer att bli riktigt kul att göra dans den här terminen! 

Har idag jobbat min riktiga första vecka med dansen. Förra veckan tog det halva lektionerna att välja låtar, så det var en lugn vecka förra veckan. Men nu är det igång på riktigt! Om jag trodde att jag kunde köra på som vanligt efter jul och nyår, då jag inte har tränat ett skvatt (förutom promenaderna), så borde jag nog tänka om... Har så fruktansvärt ont i benen och kroppen i övrigt! Så få se om jag tar mig upp i ur sängen imorgon... Blir rolig promenad imorgon med hundarna känner jag... Träningsvärk i hela kroppen, två hundar som drar och halt på vägen... Vilken kombination! 

Imorgon blir det andra lektionen med nya gruppen som för tillfället fått namnet "Sway". Har på börjat en dans med mycke rumpa i. Så får hoppas det faller damerna i smaken! Men få se hur ont jag har och hur mycket man kan röra sig imorrn! ha ha ha! 

Nej nu blir det snart duschen och lägga sig i sängen. Jobbade helgen, så jag slutade tre igår, var hemma 1,5 timme för att sen bege mig till Rättvik och träna agility. Så kropp och själ är utmattat! Men det är bara att köra järnet! Sägs det inte att vila kan man göra när man är pensionär? Är ju ca 35 år dit... Shit asså! Man har några år framför sig! =)

Natti natti! 

Inga kommentarer: