söndag 10 januari 2010

Ett dygn utan Funky

Medan vi andra har varit hemma i kalla Sverige och frysit röva av oss så har mina föräldrar glassat runt i Egypten och spelat golf i 25+ graders värme... Orättvist eller hur! Så nu i helgen när jag jobbar så har Funky fått vara hemma hos Sussi och myst med familjen Janser-Pers. Funky och Elias gillar verkligen varann så det hade ju gått superbra! Hade inte väntat mig nått annat heller. Hon hade legat och myst med Johan inatt i sängen, så jag betvivlar inte på att hon haft det hur bra som helst! Så jag körde alltså hem henne till Sussi och Johan igår vid ett tiden och hämtade henne idag. Kom nyss hem. Kändes lite tomt att vara utan henne igår och inatt och framförallt nu på morgonen. Men istället fick jag och Pontii lite kvalitetstid, vilket var skönt. 

Körde hem pappas bil till päronen imorse, dom kom hem i natt, så gick jag därifrån. Så jag tog en promenix i skogen och kom sen ut i Moje och gick över mojesjön. Hur kallt det än är så kan man bara njuta av det underbara vädret med strålande sol och fullt i snö! Var så himla härligt att gå över sjön och Pontii sprang fritt och mådde hur bra som helst... Förutom lite kalla tassar då... Ska ta en promenad med båda hundarna sen över sjön så dom får springa fritt och ha hur mycket yta som helst att få ur sig energi tillsammans! 



Nu börjar det närma sig dansstart också. Har varit förbannat skönt att vara ledig, men ändå skönt att få komma igång och dansa igen. Få komma tillbaka med laddade batterier och förhoppningsvis ny kreativitet som bara väntar på att få användas! =) Och ni som ska vara med i nya gruppen, kom med låtförslag! Jag vill att vi ska kunna sätta igång på en gång! =)

Tycker att saker och ting börjar bli bara bättre och bättre. Känns så himla bra, så det nya året kanske bara har bra saker att komma med? Vem vet? 

Nej nu börjar klockan närma sig jobbtid, ska hem till mor och far och äta innan jobbet och lämna hundarna där. Får man sitta där blek och jävlig med två solbrända fräscha människor... surt... Undra om man ska slänga sig i solariet och få lite färg på kroppen? 

Hoppas också att jag och Annelie kan komma iväg och köra lite spinning, måste verkligen träna för min egen skull... Och spinning är ju så skön träning! Är bara trögt att komma igång... 

nej nu lär jag sluta! 

Ha de gött go vänner! =)

1 kommentar:

ivaron sa...

Nej hörru, man får cancer av solariet så det är bättre at du är lite blek om nosen :-)
Vilka är vi som ska vara med i nya gruppen då??Lite låtförslag har du ju fått av mig redan, men jag kan komma med hur många som helst om du vill hihi.