onsdag 6 januari 2010

Brrr... kallt!

Ja nu är det verkligen kallt! Men bryr sig hundarna i det??? Nej inte det minsta! När jag kollade tempen imorse innan jag gick ut och gick så stod den ju på 30 MINUS!!! Funky skulle prompt ut och kissa, kunde inte vänta tills jag klätt på mig. Så jag tänkte jag skulle se hur hon reagera... Men inte en min av att det var kallt. Hon gick runt och nosade och greja innan hon satte sig... Galna hundar man har! Men dom får leva med att dom har en matte som inte gillar att vara ute i kylan. Blir en snabb promenad ikväll med. Får gå nånstans där dom kan härja lite med varann och få ur sig lite energi så det blir lugnt resten av kvällen... 

Imorrn börjar jobbet igen. Då har vi upptakt med kollegerna. Har ju gjort en massa med min planering så det är bara att kolla över den och sen kopiera upp till eleverna. Sen blir jag nog ledig en vecka till för egen planering. Dansen kör igång vecka tre. Så lite mer ledighet har man ju. Skööööönt!

Idag har jag knappt gjort ett skvatt. Legat på soffan och degat typ hela dagen. Tvättat och hängt tvätt (tar väl ca 10 min sammanlagt) och sen nyss dammsugit lite. Så nu väntar jag ut tiden lite så jag kan ta en promenix. 

Tat lugnt i kylan! 

Kram! 

1 kommentar:

ivaron sa...

Hejsan!
När börjar dansen då? Man kan kanske söga att jag är i stort behov av den nu efter julhelgen :-)

Doris är en duktig hund, hon vill ine vara ute länge när det är så här kallt, det är mattes kicka det, hi hi.