måndag 2 april 2012

Tänk om...

Ibland blir jag och fundera på hur livet kan ha sett annorlunda ut om man gjort andra val. Tror jag skrivit om detta förut men jag återgår till ämnet igen då det är lite aktuellt för tillfället.

I gymnasiet hade jag ett tillfälle där jag kunde ha gjort ett val som jag faktiskt tror så här i efterhand hade gjort att mitt liv sett lite annorlunda ut. Eftersom jag inte är så där superpersonlig i bloggen så blir det lite kryptiskt. Men i gymnasiet var man ung och levde i nuet och såg ofta inte möjligheter även fast dom stod mitt framför en. Man var blind helt enkelt.

Och så här i vuxenlivet kastas vindarna kors och tvärs och livet går upp och ner och man vet inte riktigt vilken fot man ska stå på. Vilka val ska man göra härnäst inför framtiden? Hur kommer det att påverka mitt liv framöver? Är det någon egentligen som har dom "rätta" svaren, och hur vet man att det är rätt? Finns så många vägar att gå, så jag blir alldeles snurrig. Tänker bara påpeka innan ni drar förhastade slutsatser att jag inte har tänkt säga upp mig på jobbet. Trivs jättebra med det. Utan det är allt annat övrigt.

Har ju även ett tomrum att fylla i mitt liv, och vem kommer fylla det? Den bästa av dom alla hoppas jag! Vad annars?

Nej nu lär jag göra mig iordning för jobb resten av kvällen! Ja snurrigt inlägg, men men. Så är det i mitt huvud just nu och då blir även bloggen lite snurrig! =)

Hojt! =)

Inga kommentarer: