tisdag 12 juli 2011

Internet igen....

Igår bestämde jag mig för att hoppa på ett erbjudande och få mobilt bredband istället för kassa bredbandsbolaget till en billigare peng. Sagt och gjort, skaffar mobilt och säger upp bredbandsbolaget. Som faktiskt har krånglat i 1,5 till 2 månaders tid... Man blir ju ganska less! Men iaf! Fick modemet idag och helt överlycklig! Stoppar in det i datorn och ska installera modemet och så klart så funkar det inte!!! Ringde dit och vi höll på att greja som bara den. Till slut så inser dom att vi måste koppla in en RIKTIG tekniker... Hm... blir man galan eller! Men dom förklarade iaf hur man kunde surfa genom iphonen så det var ju bra!

Helt plötsligt så tänker jag att jag ändå ska prova om bredbandsbolaget fått igång internet än... Så jag slår på airporten och vips så verkar alla sidor funka! Va i h-lvete är detta!!! Men men... nu har jag iaf internet! Så nu fick jag gå in och kolla sidor jag inte orkat kolla i mobilen, jobbmail, blogg mm. Hade över 300 mail att radera på hotmailen! Shit asså!

Idag har jag varit i Rättvik och tränat lite freestyle med en agilitykompis som heter Athina! Och Funky var riktigt duktig! Hon gör allt för lite frolic! Ha ha! Pontii körde lite han också, men dom lite mer avancerade sakerna fick han stå över! =) Det roligaste var nog att försöka få upp Funky på min rygg. Det ska vi fortsätta träna på. Och allt annat också så klart! Athina verkade vilja att vi skulle försöka ställa upp som par... Det kallades nått annat men jag kommer inte ihåg namnet. Så jag lär väl lägga på en rem då om det ska bli nån tävling med henne! =) Pontii fick klämma ner sig i en alldeles för liten bädd i väntan på sin tur, men det verkade inte bekomma han alls! =)




Sen fortsatte vi till klubben och skulle träna agility, men efter ca 30 min så ösregnade det! Så det var bara att ge upp! Men en trevlig dag har det varit iaf! =)

Imorrn blir det mindre trevligt! Då ska jag på begravning... En av mina närmaste vänner har förlorat sin mamma och hon ska så klart begravas imorrn. Kommer inte bli nå kul alls! Men sen när var begravningar roliga? Tänker på dig stumpan! Alltid! Skickar en stor varm kram och en blöt puss ;) så ses vi imorrn! Då kan du få dom IRL! =)

Nej nu blir det lite jordgubbar, popcorn och en förhoppningsvis bra film!

Ha de gött! =)

Inga kommentarer: