söndag 7 mars 2010

Lov = sjukdom

Shit va dålig jag är på att uppdatera bloggen nuförtiden! Måste verkligen skärpa mig... Eller så är det så att mitt liv är så tråkigt just nu så jag inte har nått att skriva om...? Neeej så kan det inte vara! Jag har inte tid helt enkelt! ;)

Lovet började ju förra fredagen för mig, härligt tänkte jag! Då hinner jag med en massa saker som ska göras här hemma! Jo tjena... Halvvägs in på lovet så åker jag på dunderförkylning med halsont och hosta och lite feber. Kul! Men jag hann med att rensa skafferiet, tre skåp och en halv byrå! Inte illa pinkat ändå! =) Har även haft bilen på service, trodde det skulle kosta skjortan men så var det inte. Men då kom chocken... Verkstadskillen pekar på listan över grejer som måste göras och jag inser att detta kommer att kosta mig nästan 15 000! Attans! Så glädjen höll inte i sig över den billiga service kostnaden.... Har preliminärbokat in en tid på onsdag, men håller febrilt på att leta på billigare alternativ än märkesverkstan! 4500 kronor för att byta bromskivor och belägg bak på ena sidan! Är det verkligen sant att det kan kosta så mycket??? 

Imorse vaknade jag av en värsting nysattack som slutade i näsblod! Så jag fick kasta mig ur sängen och springa in på toa. Var skitlängesen jag blödde näsblod så jag blev lite chockad! Ha ha ha! Sängkläderna och golvet var nersölat med blod, så nu var det inte bara Funky som blödde ner här hemma! =) T om att det var två fläckar på tapeten. Vita tapeter så klart! Men efter rådfrågan till pappa så fick jag bort det utan att det syns att det varit där! Så nu vill man ju varken snyta sig eller nysa. Och nyser jag så håller jag nästan andan och bara väntar på att det ska börja rinna igen. Och jag som ska jobba på Rätt Pris ikväll... Håller tummarna att näsan håller sig i schack så man slipper sitta med näsblod inför kunderna... Katastrof isf! 

Nej nu ska jag fortsätta njuta av lediga söndagsförmiddag... Blir nog lite godis och mysa ner mig i soffan... ( Fan nu nös jag igen... men jag tror det höll)

Här kommer lite härliga vinterbilder! =)















Bye bye! 

1 kommentar:

Amanda R sa...

Vilka fina hundar du har! Och vad härligt det måste vara nu när det äntligen börjar bli lite sol så ni kan vara ute utan att frysa så mycket. Stor kram från Uppsala!