måndag 15 mars 2010

Dyrt att ha bil...

Efter mycket om och men så kommer jag inte att lämna in bilen på MTC och betala nästan 15 000 för reparation, utan en kompis kommer att utföra allt istället. Bilen är undersökt så det ska väl gå att fixa. Så nu har jag kollat runt lite efter bildelar och slutnotan kommer att bli 4760 kronor... typ 10 000 mindre än på verkstan... Bara att byta bromsskivorna på verkstan skulle kosta 4800... Och då var det även bromsbelägg bak och fram, avgasläckage och ett trasigt stag som kommer till... Plus 2100 för frusen handbroms som inte längre verkar vara frusen... Så det känns helt ok även om det känns lite surt att lägga ut så mycket pengar på bilen ändå... Men den ska ju besiktas i april så fixar jag inte det här så blir det ju körförbud antagligen, plus att bilen är en rullande fara med tanke på att bromsskivorna skriker när jag bromsar...

Nej nu ska jag sticka iväg och jobba igen. Fyra danslektioner står på schemat så det är bara att köra igång resten av kvällen! 

Brum brum! 

Inga kommentarer: