söndag 17 mars 2013

Nytt försök!

Har återigen tagit "kontroll" på mitt liv. Hela den här veckan har jag lagat mat och ätit nyttigt! Känner mig redan piggare faktiskt! Har slarvat lääääänge nu och kände att det behövdes en uppryckning! Så återigen känner jag att det är kul att laga mat och äta regelbundet! Att man inte gör det jämnt! Detta kan också hänga ihop med att jag kommit igång med träningen på gymmet igen. Har blivit ca 3 pass/veckan och då kommer det automatiskt att jag vill äta riktigt och tänka på kosten!

Har även börjat kolla över min ekonomi, så förhoppningsvis ska detta leda till att jag har mer pengar över efter att räkningarna är betalda! Tog ett sånt där "vuxensnack" med banken i veckan. Så nu sparas det undan pengar till ett framtidskonto, samt en fond. Älskar verkligen att det börjar bli vår, för med det blir det även billigare räkning på el och värme! Love it! Och jag tror att mitt nya tänk kring maten också blir att jag spar lite pengar! Inte lika mycket snabbmat och äta ute. Utan mer matlådor och det blir ju i sig billigare! Har även börjat spara mina kvitton när jag handlar mat för att kolla vad jag handlar. Kan ju bli en del okynneshandlande som är förbannat onödiga!

I augusti drar hela familjen till NEW YORK! Hur spännande kommer inte det att bli! Pappa fyller jämnt, så det blir en födelsedagstripp! Så till det måste det ju också sparas undan pengar! Håller tummarna att detta är det år jag faktiskt får tillbaka pengar på skatten! Måtte det bli den 21 mars snart så man kan kolla sin e-legitimation vad summan hamnar på! Minus eller plus... Hoppas ju så klart på det sista!

Har även maj att se framemot! Då åker jag till Stockholm stadion och tittar på Bon Jovi med Åsa och Åsa!

Just ja! Vi ska även boka biljetter till Fantomen på Operan på Broadway när vi är där! Måste ju bara se Peter Jöback i USA! =)

Nej nu ska jag återgå till De tre musketörerna på TV11! =)

Hojt! =)

Inga kommentarer: