torsdag 22 juli 2010

Drömmar...

Jag tror jag dagligen drömmer om att få köpa ett eget hus med staket runt hela gården så hundarna får springa ut bäst dom vill. Men samtidigt får jag ångest över att lämna min lägenhet. Jag verkligen älskar den här lägenheten! Jag vill liksom inte flytta härifrån, men ändå vill jag ha ett hus. Och det börjar suga mer och mer efter att få bo i hus, friheten av att få rå om en egen gård, även om jag inte har så jättestort intresse för trädgårdsarbete... Och jag vet hur bra jag har det i min lägenhet, kan inte bli bättre! Och mitt största bekymmer är ju om jag har råd att bo själv i ett hus. Men jag vet många som bor själva i hus och har råd, hur går det till? Är det bara jag som har funderar alldeles för mycket eller är det så att jag kommer att gå på knäna om jag köper hus? Skulle väldigt gärna sätta upp för och emot, men ni som läser får gärna hjälpa mig. Ni som har hus gentemot ni som bor i bostadsrätt, hjälp mig med era för och nackdelar. Skulle vara kul att se! 

Blivande husägare??? 

Inga kommentarer: