lördag 6 februari 2010

R.I.P Oliver!

I fredags kvälls ringde Lena mig och berätta att hennes bordercollie Oliver som skulle ha fyllt 13 år och 8 månader på söndag hade fått somna in. Hjärtat kramades verkligen om när hon berätta att han inte fanns nå mer. Han hade antagligen fått en hjärnblödning. Från att vara ute och på gården och skälla på bilar till att gå in och lägga sig på vardagsrumsgolvet var det inte lång stund som jag fatta det. Han ville inte resa på sig, han spydde och dregla och ögonen for fram och tillbaka... 

Men jag gillar det Lena sa sen. "Jag hoppas han får mycket mat där han är nu, och att han får köra mycket agility. Att varje hinder han ser kommer han flyga över". 

Jag kommer att minnas Oliver som den otroligt snälla hund han var som alltid kom och mötte en i dörren när man kom dit och skulle kela hela tiden. Hans snälla bedjande ögon som bara tiggde om mer och mer kel. En riktigt mysig kille. Men han har levat ett bra liv och har dom senaste åren fått leva som pensionär efter en otrolig agilitykarriär! =)

Ha det så bra på andra sidan Oliver! =)







Med en tår i ögat... 

Inga kommentarer: