tisdag 21 maj 2013

Intervaller!

Idag bestämde jag med brorsan i ett svagt ögonblick att vi skulle ut och springa ihop. Och han föreslog intervaller... Jag tänkte att "det kan väl inte vara allt för jobbigt"... Tji fick jag! Vi bestämde vi skulle springa 4 km spåret och varva 2 min lugnt och 2 min spurt. När vi sprungit nån km tyckte jag att det gick ganska bra, så jag föreslog en extra vända. Dumma dumma Jenny! Efter halva hade jag inte krafter kvar att spurta längre. Jag ökade tempot men inte blev dert nån spurt heller! Så när vi väl kom fram så var jag helt slut! Jag och Pontii lade oss på gräset och bara flåsade! Brorsan bara stod och flinade åt oss. För han blev det en vanlig joggingtur tror jag!

Men jag blev ändå pepp att komma igång att springa igen, fast köra kortare spurter. För det var ganska skön träning ändå! Får bara hålla tummarna att jag håller mig frisk ett tag nu! Men med min otur så blir jag säkert förkyld om några veckor igen... Säkerligen efter alla dansshower är slut och man kan börja slappna av! Men peppar peppar, man ska inte måla fan på väggen! Frisk var det! Hela sommaren! Har skrivit in i kalendern att jag ska springa två ggr i veckan nu tills jag slutar och sen utöka med tre när jag är ledig! =)

På fredag drar jag, Åsa och Åsa iväg till huvudstaden och ska titta på snyggingen Bon Jovi. Vi ska bo på Scandic och bara ha det hur trevligt som helst! Kommer bli skitkul!

Nej lite mat och sen ladda för Arrow och The Following! =)

Tjolahopp! =)

Inga kommentarer: